lørdag den 22. april 2017

Inspiration til Håndværk og Design


Jeg har lige deltaget i FORA’s dialog projekt Ind i skolen – Ind i faget. Fire seminarer med inspiration til samarbejde mellem undervisere i folkeoplysningen og lærere i folkeskolen om faget Håndværk og design.
I forbindelse med hvert seminar var der også to workshops, en med bløde materialer og en med hårde materialer.

Jeg har efterfølgende fået lavet der forskellige projekter/modeller færdig, som jeg påbegyndte på de forskellige workshops.


1. Workshop var med Annette Fiskaali, her var temaet: Redesign af skindtøj, de fleste af kursisterne lavede som jeg små punge/tasker i skind.


2. Workshop, Hands On, var med Lisbeth Tholstrup, her var temaet bæredygtighed. Lisbet havde indkøbt nogle miljøvenlige-øko-fair-trade-bomuldsstoffer. Opgaven lød på at lave et broderi med mindst 5 forskellige sting.
Da jeg på 1. Workshop havde lavet en lille pung, besluttede jeg mig for at fortsætte med små tasker. Foeret er ikke økologisk, men delvis bæredygtigt, da det er en gammel skjorte fra den lokale genbrugsbutik.


3. Workshop var med forskellige stoftryksteknikker. Underviseren Samantha Bombaci  havde forskellige forslag med til hvordan vi selv kunne lave vores egne trykklodser og stencil. Af de forskellige stoftryksprøver jeg fik lavet, har jeg valgt en, hvor jeg har broderet noget af mønsteret op, samt at quilte nogle af motivet. Pungen er foret med voksdug, så den kan bruges til kosmetikpung.


4. Workshop, her valgte jeg Victoria Ladefoged’s workshop, Rethink redesign, med genbrugs- og affaldstræ. Da jeg på de foregående seminarer havde valgt workshops med bløde materialer, så det var min sidste chance for at deltage i en workshop med hårde materialer. Resultatet blev en sprælle-fugl lavet af træ fra gamle frugtkasser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...