søndag den 3. september 2017

Frit broderi

Nu har jeg taget hul på efteruddannelsesforløber Frit Broderi. 
1. Modul er gennemført. 20 timers intensivt broderi fra morgen til aften, fordelt over en weekend.
Og det var 20 spændende og lærerige timer, i særdeles godt selskab, med 9 andre dygtige og top motiverede deltagere og en inspirerende og erfaren underviser, Bettina Andersen.
Broderierne du ser herunder er et udvalg af nogle af de broderier jeg og de øvrige kursister nåede at broderer i løbet af weekenden.

Håndbroderi - Hvor mange måder kan et sting varieres?


Håndbroderi - Stofcollager med variationer af et enkelt broderisting.


Heksesting i forskellige variationer på bomuldsstof, chiffon og silkebånd.


Maskinbroderi - Stofstykker der er ”vævet” på symaskinen, med håndbroderede detaljer.

Stoffet er broderet på Ultra Solvy, først har jeg syet et net på maskine, så et mønster, derefter har jeg broderet detaljer i hånden med uldgarn. Til sidst har jeg broderet over håndbroderiet med symaskinen, for at integrere håndbroderiet i stoffets struktur.


Maskinbroderi – Blonder syet ud i ”ingenting” på symaskine.


Jeg har brugt forskellig over- og undertråd i min symaskine, så blonden får 2 forskellige udtryk, alt efter hvilken side der vises. Jeg har snydt lidt med min blonde, og afstivet kante, ved at indsy et chiffon bånd i kanten.


Maskinbroderi - Mellemværk, sammensætning at to stofstykker.

Maskinbroderi - Kanter i maskinbroderi.









Maskinbroderi - Huller med broderi.



Håndbroderi - Mixed media, silkerester og morbærbark kombineret mad 3 forskellige broderisting.


Det var ikke meningen at jeg også ville bruge heksesting til dette broderi, og jeg var også begyndt med kretasting, men dem endte jeg med at pille op igen, og erstatte dem med heksesting, for de passer perfekt ind i strukturen på morbærbarken. Derudover har jeg brugt stikkesting og franske knuder.


Maskinbroderi - Frihånds skitser broderet på symaskine.









Maskinbroderi - Sandwichteknik, stof og garnrester samlet til et stykke tekstilmateriale, der skal kunne bridges til en beholder, pung, taske eller lignende.











Maskinbroderi - Stof collage bund til at broderer graffiti 
og andre tekster på.


Joans flotte biller.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...