tirsdag den 12. juni 2018

Tah-Dah! Det blev en nålepude!

Og produktionstiden har kun været 2,5 år!
For at gøre en lang historie kort, så var jeg forrige år på et broderikursus på Skals, der broderede jeg en lille prøve med sammentrækssyning og spiralknuder. Prøven er broderet med hørtråd på ubleget hørlærred. Det var min meningen, at jeg ville montere det færdige broderi til en nålepude. Men jeg havde ikke lige noget læder, der var kraftigt nok til formålet, så længere nåede jeg ikke det år.


Året efter var jeg igen på broderikursus på Skals, og der fik jeg så skåret noget kraftigt læder til, som jeg kunne bruge til at monterer broderiet i. Hjemme igen, kunne jeg så konstaterer at mit lædersynings værktøj var lidt mangelfuldt, så både broderi og læder røg atter i syltekrukken.
Men nu har Tekstilværkstedet på Kulturmaskinen fået en ny medarbejder, der er ekspert i at sy i læder. Så med lidt starthjælp fra Christian blev min nålepude langt om længe færdig :-)

Du kan læs mere om Kulturmaskinen her - og Christian er på værkstedet tirsdag og torsdag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...