tirsdag den 2. oktober 2018

Schattér syning – Maleri med nål og tråd


Jeg har været på et weekend kursus hos Elin Berthelsen. Elin havde pakket nogle fine broderikits, med stof og tråd. 


Jeg nåede lige ikke at få færdigmonteret min nålebog, men broderiet på forsiden blev jeg helt færdig med.
Selv om vi begyndte med de samme broderikits, endte vi med forskellige fortolkninger af motiv og farver. 


Tove fik også færdigmonteret sin nålebog. 


Maria brugte prikmønstret som et fikserbillede og fandt en smuk lille gul fugl i tegningen.


Aase havde i tidens løb broderet en mængde smukke nålebøger, her er et par af dem.


Elin havde en del inspirerende broderimodeller med, denne smukke hortensia er broderet på en kappe, med forskellige broderiteknikker.

Kurset blev holdt på Løgumkloster Refugium.
Løgumkloster er et gammelt cistercienserkloster fra slutningen af 1100-tallet. 


Kapitelsalen er en del af den oprindelige klosterbygning, del ligger i forlængelse af den meget smukke Løgumkloster Kirke, der blev bygget i perioden 1225-1325.


Selve Refugiet blev bygget i 1960, og rummer nogle fine kursus faciliteter, blandt andet havestuen, hvor Elin holder sine broderikurser. Refugiet er forbundet med det gamle kloster med en glasgang, så man kan gå i tørvejer til kirken, ligesom munkene i middelalderen.

Jeg nåede også lige at gå en tur forbi byens lille museum, hvor der er en udstilling med Antoine de Saint-Exuperys original litografier til Den lille Prins.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...