søndag den 13. marts 2011

Vinter cykelhjelm

Jeg har altid været vildt imponeret af de hatte, som Jane Eberlein sælger i sin butik Samarkand.
Så da frosen satte ind, her i vinters, fik jeg ideen til at sy et "Samarkand"- overtræt til min Yakkay- cykelhjelm. Det lærredshat-overtræk som jeg har, en nemiig hverken særlig vinterligt eller varmt.


Materialer:
Ca. 0,5 meter velour
Antikt sari brokadebånd
DMC guldtråd og mouline broderergarn
Fixoflex (til at stryge brokadebåndet fast med, inden der sys pyntestikninger)
Ca. 60 cm 15 mm elastik
Ca. 1 m kantebånd
Tre rævehaler
En flot knap
- og da jeg var i gang med at puste nyt liv i min gamle genbrugs rævepels, fik jeg også lige syet mig en ny muffe.



1 kommentar:

  1. Flotte hatte. Men at dække en cykelhjelm med stof er nok ikke særlig klog. http://www.copenhagenize.com/2010/05/yakkay-viva-helmets.html

    Læs mere om cykelhjelm og videnskab: www.cykelhjelm.org

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...