mandag den 11. februar 2013

Collage og decoupage



Jeg har lige været i gang med at tilrettelægge et forløb i billedkunst med collager, og i den forbindelse syntes jeg det var nærliggende at inddrage decoupage, da det jo er de næsten de samme teknikker.


Så jeg har været i gang med at lave klippe-klistre-prøver i en masse forskellige materialer, for at se hvad der egner sig bedst.


Jeg er positivt overrasket over hvor godt resultat blev, da jeg brugte decoupage lim til at lakerer med, den lille sko-æske har fået to lag med Panduro blanke lim/lak.
De to andre æsker har fået to lag med Junckers blanke vandbaserede Blitsa gulvlak.
Det giver et lidt flottere resultat, og jeg synes også at de avispapir beklædte hjørner virker stærkere når de har fået gulvlak.
Det var faktisk ret sjovt at lave de her prøver, og en god måde at få ryddet ud i alle mine blade og magasiner på, så det bliver ikke sidste gang jeg laver decoupage.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...