onsdag den 4. januar 2017

Three Friends from Drawn Thread

Jeg nåede langt om længe at få broderet Three Friends færdigt. Det har elleres været noget af et korsstings mareridt. 


Jeg tror aldrig før, jeg har broderet noget, hvor jeg har været nød til at pille så meget op, fordi jeg har set/læst forkert på mønstret, men nu er det endeligt færdigt!

Sy etuiet er broderet på en 14 trådet hørlærred, og dele af motivet er broderet over én tråd, så det er ret småt. Der er broderet med silke, så broderi kittet har kostet en mindre formuge, efter min mening lidt ”overkill”, for godt nok er det lækkert at broderer med silke, men det er altså ikke muligt at se forskel på det færdige korsstingsbroderi, om det er broderet men silke eller mouliné garn, som er langt billigere.


Jeg har ændret en del på monteringen af sy etuiet. Jeg har droppet at lave en stor lomme i hele etuiets størrelse, og jeg har også kun broderet to lommer i stedet for de tre, som der er i opskriften. Også har jeg brugt lime grøn silke i stedet for bordeaux til foer.
Inspireret af samarbejdet mellem Jane Greenoff fra CSG og bogbinder Kate Bowles, har jeg valgt at lave en lille kuvert-bog. Den erstatter den ene af de broderede lommer.


- - O - -
I finally finished The Three Friends embroidery. It has been something of a cross-stitch nightmare. Never before, I have embroidered something that I've had to take so much out, because I have seen / read the wrong pattern, but now it's finally finished!
The Needlework Case is embroidered on 32-count linen, and parts of the motif are embroidered of one thread, so it is quite small. The motifs are embroidered with silk, so the embroidery kit cost a fortune, in my opinion a little "overkill". Yes is it delightful delicious to embroider with silk, but it is impossible to tell the difference between cross-stitch in silk or stranded cotton on the finished embroidery. And stranded cotton is much cheaper.

I have changed a lot in the assembly of the Needlework Case. I dropped the large pocket in size of the whole case, and I have also just two embroidered pockets instead of the three that are in the pattern. Also, I have used lime green silk instead of dark red for the lining.
Inspired by the cooperation between Jane Greenoff from CSG and bookbinder Kate Bowles, I have decided to make a small envelope-book. It replaces one of the embroidered pockets.
Se mere her: 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...