onsdag den 23. oktober 2019


Jeg har en lille kommode fra DMC, til broderigarner. På kommodens forside er der et felt, der er beregnet til at indsætte et broderi, og da jeg købte kommoden med fulde der også stof og et korsstings mønster.



Men det syntes jeg var lidt kedeligt. I stedet for tegnede jeg dette motiv, hvor i jeg indsatte et monogram fra en antik DMC broderibog.


Stofpanelet er broderet på hørlærred, med DMC mouliné garn, og der er brugt Kontursting, fransk broderi, spiralknuder og franske knuder. 

- - O - -

I have a small dresser from DMC, for embroidery yarns. On the front of the dresser there is a field in witch it’s meant to insert an embroidery. When I bought the dresser, it came with a cross stitch pattern and fabric.
But I thought it was a bit boring. Instead, I designed this motif, in which I inserted a monogram from an antique DMC embroidery book.
The fabric panel is embroidered on linen canvas, with DMC mouliné yarn. For the embroidery I used stem stitch, French embroidery, bullion knots and French knots.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...